دسته‌بندی نشده

فواید ویتامین C برای پوست

فواید ویتامین C برای پوست

چه کسی پوستی صاف ، درخشان و بدون لکه نمی خواهد؟ فواید ویتامین سی همان پیزی هست که باید بدانید. اما سلامت پوست چیزی بیش از، از بین بردن لکه ها است – ویتامین C ، ابرقهرمان مراقبت از پوست. پوست درخشان می تواند دقیقاً همان چیزی باشد که شما برای داشتن اعتماد به نفس بیشتر به آن نیاز دارید. ویتامین C مزایای بی شماری از یک مراقبت پوستی را فراهم می کند ، که می تواند به شما در زیبایی کمک کند. همچنین یک آنتی اکسیدان است ، که از پوست شما در برابر پیری زودرس محافظت می کند.

نمی دانید چگونه ویتامین C را به برنامه مراقبت از پوست خود اضافه کنید تا به ناهمواری پوست و تغییر رنگ پوست کمک کند؟ برای درک مزایای ویتامین C در مراقبت از پوست ، بیایید به چگونگی ترجمه این فرآیندهای پیچیده شیمیایی بپردازیم.

از این لینک می توانید کرم های مرطوب کننده حاوی ویتامین سی را ببینید.

ویتامین C می تواند به ایجاد چهره ی صاف و روشن کمک کند

چهره شما از نظر ظاهری قابل مشاهده ترین قسمت پوست شما است. به طور معمول ، هنگامی که پوست به خصوص قرمز یا بی رنگ است ، ممکن است تمایل به پوشاندن آن با آرایش های سنگین و کانسیلر داشته باشید. با این حال، این فقط به طور موقت مشکل را حل می کند. با لایه گذاری مداوم با محصولات آرایشی ، منافذ پوست خود را مسدود کرده و لکه های موجود را تشدید می کنید (یا باعث ایجاد لکه های جدید می شوید).

استفاده موضعی از ویتامین C می تواند به کاهش قرمزی کمک کند. همچنین می تواند به هایپرپیگمانتیشن کمک کند ، که اصطلاح پزشکی “لکه های تیره” است. بنابراین هایپرپیگمانتیشن چگونه در زندگی واقعی نمایان می شود؟

لکه های آفتاب (یا لکه های پیری) – این ها لکه های مسطحی از پوست هستند که به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب تیره می شوند. با گذشت زمان می توانند ناگهانی یا آهسته بروز کنند ، اما معمولاً با افزایش سن خود را نشان می دهند.

ملاسما – هر چند ناعادلانه باشد ، ملاسما به طور قابل توجهی در زنان بیشتر از مردان است. به صورت لکه های پوستی تیره و بی رنگ به نظر می رسد ، به طور معمول در دو طرف صورت یا گردن و بازوها متقارن است.

لک – با کم رنگ شدن یک جوش ، ممکن است یک لکه تاریک در جای آن ظاهر شود. این حالت در افراد با رنگ پوست تیره تر به طور منظم اتفاق می افتد اما منحصر به رنگ پوست نیست.

به جای اینکه لکه های تیره را زیر لایه آرایش پنهان کنید ، می توانید از ویتامین C استفاده کنید تا به طور طبیعی برخی از این اثرات را برطرف کند.

از طریق لینک می توانید تمام سرم های حاوی ویتامین سی وجود در سایت نلین کازمتیکس را ببینید.

فواید ویتامین سی : برای همه انواع پوست و سنین مفید است

ویتامین C به ویژه برای جلوگیری و بهبود ظاهر برخی از علائم و زخم ها مفید است. برخی از محصولات مراقبت از پوست منحصر به انواع خاصی از پوست هستند – خشک ، چرب ، حساس و غیره. ویتامین C به دلیل مشخصات ایمنی استثنایی متفاوت است. اکثر افرادی که از محصولات دارای ویتامین C استفاده می کنند هیچ مشکلی و عارضه جانبی نخواهند داشت ، و این گزینه ای همه کاره است که با اطمینان می توانید با همه دوستانتان به اشتراک بگذارید.

از آسیب خورشید جلوگیری می کند

حتی بعضی اوقات ، حتی وقتی فکر می کنید در ساحل یا بیرون از خانه تمامی اقدامات احتیاطی لازم را انجام داده اید ، باز هم ممکن است با آفتاب سوختگی به خانه بیایید. به طور واضح ، کرم های موضعی ویتامین C همان ضد آفتاب نیستند و جایگزین مناسبی هم برای ضد آفتاب نیستند. مکانیزم های عملکرد آنها کاملاً متفاوت است.

آسیب اشعه ماورا بنفش خورشید تا حدودی توسط رادیکال های آزاد ایجاد می شود ، بنابراین استفاده روزانه از ضد آفتاب می تواند از شما در برابر آسیب های خورشید محافظت کند. رادیکال های آزاد را به عنوان موش های کوچک در آشپزخانه خود با معده خالی در نظر بگیرید. در این حالت ویتامین C به عنوان تله موش عمل می کند.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها که تا حدی در صنعت بهداشت و سبک زندگی به عنوان یک واژه بسیار مهم شناخته می شوند ، یک عملکرد ساده دارند: آنها از آسیب سلول جلوگیری می کنند. استفاده از یک سرم یا کرم ویتامین C موضعی ، یک لایه محافظت اضافی بین رادیکال های آزاد و پوست شما ایجاد می کند ، دقیقاً مانند تله موش سدی بین موش ها و خانه شما ایجاد می کند.

فواید ویتامین سی : اثرات پیری را خنثی می کند

همه ما سرانجام پیر می شویم ، و اشکالی ندارد (نه ، جدی ، اینطور است).  به خصوص هنگامی که می توانید از ویتامین C موضعی برای کمک به برخی از عوارض جانبی قابل توجه استفاده کنید. با افزایش سن ، چند روند اساسی در بدن اتفاق می افتد. ویتامین C در خنثی کردن هر یک از آنها نقش دارد:

کاهش محتوای ویتامین C: همانطور که تولید کلاژن بدن کاهش می یابد ، تولید ویتامین C نیز کاهش می یابد. با استفاده موضعی از آن ، می توانید برخی از چیزهای از دست رفته را دوباره پر کنید.

آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو – توالی مداوم واکنش ها بین رادیکال های آزاد و سلول های ما باعث می شود که آنها از هم جدا شوند و صدمات قابل توجهی متحمل شوند. هنگامی که جوان و سالم هستید ، بدن شما در مقابله با استرس اکسیداتیو به خوبی عمل می کند. با افزایش سن ، به طور موثر گرفتن رادیکال های آزاد دشوارتر می شود. باز هم می گویم ، ویتامین C با عملکرد خود به عنوان محافظ ، کار را آسان تر می کند.

دیگر فواید ویتامین سی

  • مطالعات، بهبود ظاهر چین و چروک هنگام استفاده از درصد کم ویتامین C به صورت موضعی را نشان داد.
  • داشتن ویتامین C کافی در رژیم روزمره مهم است، اما چه کسی واقعاً می تواند بگوید این ویتامین C به کجا می رود یا بدن چگونه از آن استفاده می کند؟ آیا مقداری از ویتامین سی در رژیم غذایی به پوست کمک می کند؟ با استفاده از کرم های موضعی ، لوسیون ها و سرم های حاوی ویتامین C و سایر مواد طبیعی اطمینان حاصل کنید که این ماده فوق العاده مراقبت از پوست، به جایی که باید برود می رود.
  • با قرار دادن ویتامین C در برنامه روزانه مراقبت از پوست ، تفاوت را احساس کنید. با استفاده از ویتامین سی پوست صورت روشن می شود.

در این مقاله به صورت کامل با فواید ویتامنی سی آشنا شدید.

منبع استفاده شده برای ترجمه این مقاله:

Vitamin C Benefits for Skin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *