دسته‌بندی نشده

آیا مصرف مولتی ویتامین ها در زمان بارداری بی خطر است؟

مصرف مولتی ویتامین ها در بارداری

مصرف مولتی ویتامین ها در بارداری ضرر دارد یا خوب است؟ شاوره تخصصی و آخرین تحقیقات درباره مکمل های ویتامینی و مواد معدنی قبل از تولد

لینک خرید مکمل مخصوص زنان باردار .

به طور خلاصه آیا مصرف مولتی ویتامین ها در بارداری ضرر دارد؟

بله ، مصرف بیشتر مکمل های مولتی ویتامین در دوران بارداری بی خطر است – به شرطی که از برند هایی که حاوی مقدار بالای ویتامین A (مقدار زیاد ویتامین A  – رتینول – که می تواند به نوزاد متولد نشده شما آسیب برساند) اجتناب کنید. اما ، بسیاری از متخصصان می گویند ، در دوران بارداری شما در واقع نیازی به مصرف مولتی ویتامین ندارید.

در حقیقت ، در یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله Drug And Therapeutics Bulletin ، محققان نشان می دهند ، اگرچه مصرف مولتی ویتامین در دوران بارداری ضرری ندارد ، اما ممکن است پول خود را بدون نیاز به آن خرج کنید – زیرا در صورتی که رژیم غذایی سالمی داشته باشید هیچ مدرکی مبنی بر بهبود سلامت شما یا نوزاد وجود ندارد. در صورتی که بتوانید مواد غذایی با ارزش غذایی بالا در برنامه خود داشته باشید تا بتوانید نیاز خود را به صورت طبیعی از غذا، میوه و سبزیجات دریافت کنید.

آنچه مهم است ، این است که شما به توصیه NHS به استفاده از 2 مکمل خاص در بارداری پایبند باشید: فولیک اسید و ویتامین D

از طریق لینک گذاشته شده تمام مکمل های تقویتی موجود در سایت نلین کازمتیکس را ببینید.

آخرین تحقیق دقیقاً چه می گوید؟

محققان ، که بررسی کاملی از تمام مطالعات موجود در مورد این موضوع انجام دادند ، دریافتند “هیچ مدرکی وجود ندارد که توصیه کند همه زنان باردار باید از مکمل های مولتی ویتامین دیگری قبل از تولد غیر از فولیک اسید و ویتامین D استفاده کنند. این دو (فولیک اسید و ویتامین D) در سطح ملی به تمام زنان باردار توصیه شده اند” – هر دو این ویتامین ها به صورت جداگانه و ارزان در بازار موجود هستند.

به عبارت دیگر ، طبق گفته محققان ، مولتی ویتامین های خاص بارداری – اغلب حاوی ترکیبی از B1 ، B2 ، B3 ، B6 ، B12 ، C ، D ، E و K ، ید ، منیزیم ، مس ، آهن ، روی ، سلنیوم و فولیک اسید – هیچ مزایای اضافی قابل توجهی برای سلامتی به یک زن باردار یا کودک او ارائه نمی دهد. (در صورتی که برنامه غذایی کاملی داشته باشد.)

بنابراین ، چه چیزی توصیه می شود؟

شما باید بتوانید ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز در دوران بارداری را از داشتن یک رژیم غذایی متنوع و سالم دریافت کنید.

اما NHS در حال حاضر به تمام زنان باردار توصیه می کند که در طی 12 هفته اول بارداری خود روزانه 400 میکروگرم فولیک اسید مصرف کنند.

این به این دلیل است که مطالعات نشان می دهد ممکن است برخی از نقایص عصبی (مغز و ستون فقرات) را که ممکن است در نوزاد شما ایجاد شود ، کاهش دهد. (به زنان بارداری که ماما یا پزشک عمومی، به آنها گفته است که در معرض خطر چنین کمبودهایی هستند گاهی اوقات توصیه می شود که دوز بیشتری – 5 میلی گرم بیشتر – اسید فولیک مصرف کنند.)

همچنین توصیه می شود که زنان باردار روزانه 10 میکروگرم ویتامین D مصرف کنند (اگر تصمیم به شیردهی دارید ، باید این مصرف را بعد از زایمان نیز ادامه دهید).

هر دو قرص اسید فولیک و ویتامین D ، مناسب برای زنان باردار ، در داروخانه ها با هزینه بسیار کمتری نسبت به مکمل های مولتی ویتامین موجود است. همچنین ممکن است بتوانید آنها را با تجویز از پزشک عمومی دریافت کنید.

سازندگان مکمل ها چه می گویند؟

دکتر کری رکستون ، متخصص تغذیه در سرویس اطلاعات مکمل های بهداشتی ، به این معنی نیست که مصرف مولتی ویتامین ها برای زنان بارداری که رژیم غذایی سالمی پیروی نمی کنند مفید نباشد. زنان بارداری که نمی توانند تغذیه درست و سالمی داشته باشتند و انواع مواد غذایی با ارزش، میوه و سبزیجات مصرف کنند می توانند نیاز بدن خود را با مولتی ویتامین ها برطرف کنند.

به عبارت دیگر ، اگر رژیم شما متنوع نیست یا آنطور که باید سالم نیست ، دکتر Ruxton می گوید ویتامین های بارداری می تواند راهی برای اطمینان از دریافت تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز باشد.

پس من باید چه کار کنم؟

این کاملاً به خود شما بستگی دارد که می خواهید در دوران بارداری خود از مکمل های مولتی ویتامین استفاده کنید یا خیر. مولتی ویتامین ها زمانی برای بارداری بی خطر هستند که حاوی مقدار کم ویتامین  A باشند.

اما تمام شواهد موجود نشان می دهد که آنها ضروری نیستند ، بنابراین تا زمانی که مطمئن شوید فولیک اسید و ویتامین D دریافت می کنید ، می توانید مولتی ویتامین ها را مصرف نکنید.

اگر فکر می کنید از رژیم غذایی سالمی پیروی نمی کنید بهتر است مصرف مولتی ویتامین ها را در برنامه خود جای دهید.

اگر هنوز شک دارید که برای شما مناسب است یا خیر، با ماما یا پزشک عمومی خود تماس بگیرید.

این مقاله به صورت ترجمه شده از مقاله زیر می باشد.

Is it safe to take multivitamins when you’re pregnant?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *