دسته‌بندی نشده

درمان موهای خشک : چگونه جلوی خشک شدن موها را بگیریم؟

درمان موهای خشک

درمان موهای خشک و شکننده

قرار گرفتن در معرض آفتاب ، حالت دادن به موها با سشوار یا اتومو و … ، رطوبت ، استعمال دخانیات و موارد دیگر می تواند عامل موهایی آسیب دیده و خشک باشد. خبر خوب این است که روش هایی وجود دارد که باعث می شود خشکی و شکنندگی ها موها درمان شود.

از اینجا تمامی محصولات مخصوص مو را در سایت نلین کازمتیکس ببینید.

روش های درمان خشکی موها

مصرف ویتامین و مکمل ها

شما می دانید که برای تغذیه بدن به ویتامین های خاصی نیاز دارید ، اما برخی ویتامین ها نیز به طور مستقیم بر سلامت مو و ناخن های شما تأثیر می گذارند. ویتامین ها (و مواد معدنی) مثل : آهن ، ویتامین D ، فولات ، ویتامین B12 و سلنیوم می توانند به سلامت مو کمک کنند. مکمل های امگا 3 ممکن است به کاهش خشکی مو کمک کنند. مصرف مکمل های مناسب نیز می تواند به بازگرداندن درخشش به مو کمک کند. برای خرید مکمل های مو وارد شوید. مکمل های مفید عبارتند از:

امگا 3: این یک اسید چرب است که برای مرطوب نگه داشتن مو مفید است. افراد می توانند با مصرف یک تا سه کپسول 250 میلی گرم (میلی گرم) روغن گل گاوزبان ، روغن بذر کتان یا روغن گل مغربی ، امگا 3 دریافت کنند.

ویتامین ها: مصرف ویتامین A و C ، بیوتین (که بعضی اوقات ویتامین H نامیده می شود) و مکمل های آهن می توانند به سلامت و براقیت مو کمک کنند.

همچنین در حال حاضر مصرف مکمل هایی که فقط بیوتین دارند بسیار محبوب است.

هر روز از شستن موها خودداری کنید

شامپو آلودگی و عرق موهای شما را از بین می برد ، اما همچنین چربی طبیعی موها را نیز می گیرد.  سبوم نوعی روغن طبیعی مو است که باعث می شود موهای شما خوب و در صورت داشتن مقدار مناسب ، براق باشند. سبوم زیاد منجر به ظاهر موی چرب می شود.

می توانید موهای خود را یک روز در میان بشویید و در نتیجه ببینید که موهای شما سالم تر به نظر می رسند. اگر نمی توانید یک روز در میان موها رو بشویید، حداقل از یک شامپو مخصوص موهای خشک استفاده کنید یا حتی یک شامپوی کودک را امتحان کنید. هر دو بدون پاک کننده ملایم هستند. می توانید انواع شامپو های ملایم را از سایت نلین کازمتیکس خریداری کنید.

از وسایل حالت دهنده مو کمتر استفاده کنید

استفاده از وسایل حالت دهنده مو مثل سشوار اتومو یا بابلیس می تواند به موهای شما آسیب برساند. بهتر است استفاده از این وسایل را به حداقل برسانید. اگر از سشوار برای خشک کردن موها استفاده می کنید سشوار دور از موها قرار دهید تا حرارت به موها آسیب نرساند.

از روغنهای گیاهی استفاده کنید

روغن آرگان مراکش به یک درمان خانگی محبوب برای خشکی مو تبدیل شده است. استفاده از چند قطره روغن آرگان در انتهای موهای شما ممکن است ظاهر کامل و نرم تری به آن ببخشد. سایر روغنهای گیاهی مانند روغن نعنا و روغن اسطوخودوس ممکن است به جلوگیری از ریزش مو کمک کرده و از شکستگی آن جلوگیری کنند.

مخلوط کردن روغن آرگان ، روغن نعناع فلفلی ، روغن اسطوخودوس و یک روغن حامل مانند روغن نارگیل با هم باعث می شود که با گذشت زمان احساس خشکی مو کمتر شود. برای خرید روغن های گیاهی مو وارد شوید.

روغن نارگیل را امتحان کنید

روغن نارگیل یک نرم کننده طبیعی است. این بدان معنی است که اگر در اثر گرما یا آفتاب آسیب دیده اند ، شکافهای رشته های مو را پر می کند. یک مطالعه از 2005 منبع معتبر ، نشان داد که روغن نارگیل به ویژه در نفوذ فیبرهای مو مفید است.

روغن نارگیل با صاف کردن تار به تار موها ، ظاهر کلی موهای شما را بهبود می بخشد. شما می توانید هر هفته یک بار موهای خود را با روغن نارگیل گرم شده درمان کنید.

اقدامات پیشگیرانه برای خشک نشدن موها

  • ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی و اقدامات پیشگیرانه می تواند به رفع خشکی مو کمک کند. نکات شامل:
  • از استفاده بیش از حد از محصولات حالت دهنده مو ، از جمله رنگ مو و ابزارهای حالت دهنده گرم ، مانند سشوار ، فر و اتو پرهیز کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض آفتاب زیاد خودداری کنید.
  • از تماس زیاد با آب کلر در استخرها خودداری کنید.
  • به جای دم اسبی ، مدل موهای شل را انتخاب کنید.
  • با لوازم جانبی در مو نخوابید.
  • هر هفته ماسک مرطوب کننده مو بزنید.
  • از لوازم جانبی نرم استفاده کنید و از گیره های فلزی و سایر لوازم فلزی خودداری کنید.
  • از شستن بیش از حد موها خودداری کنید ، به جای آن فقط هر چند روز یک بار شستشو دهید.
  • از شامپوهای ملایم مانند شامپوهای گیاهی یا فاقد سولفات استفاده کنید.
  • هنگام شستن موها به جای آب گرم و از آب سرد استفاده کنید. آب سرد به آب بندی کوتیکول کمک می کند و از دست دادن رطوبت را کاهش می دهد.
  • از شامپو و نرم کننده مو استفاده کنید ، مانند آنهایی که روغن های نرم کننده دارند و می توانند شامل بادام شیرین ، آرگان ، آفتابگردان و سویا باشند.
  • مرتباً موها را کوتاه کنید.
  • برای محافظت از مو در برابر آفتاب از کلاه و روسری استفاده کنید.
  • مقدار زیادی آب بنوشید و یک رژیم غذایی سالم و متعادل را دنبال کنید ، زیرا آنچه یک فرد مصرف می کند به طور مستقیم بر سلامت موهای او تأثیر می گذارد
  • از شامپوی ملایم استفاده کنید. محصولاتی که به طور خاص برای کمک به خشکی مو ساخته می شوند ، مواد شوینده خشک کننده کمتری دارند.
  • از شامپوی ملایم استفاده کنید. محصولاتی که به طور خاص برای کمک به خشکی مو ساخته می شوند.
  • از نرم کننده استفاده کنید. یک نرم کننده مرطوب کننده انتخاب کنید. این باعث می شود که کوتیکول های مو صاف باشند ، بنابراین روغن های طبیعی را در خود نگه می دارند.

منابع استفاده شده در این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *