دسته‌بندی نشده

تفاوت AHA و BHA : AHA در مقابل BHA: تفاوت چیست و چرا باید از آنها استفاده کنید؟

تفاوت AHA  و BHA

تفاوت AHA  و BHA در چیست؟

با ما همراه باشید تا تفاوت AHA  و BHA را بدانید. اگر می خواهید پوستی سالم و درخشان داشته باشید ، لایه برداری باید در لیست مراقبت از پوست شما باشد. دو نوع اسید لایه بردار وجود دارد که می تواندبه لایه برداری پوست شما کمک کند. اسید های AHA و BHA (آلفا هیدروکسی اسید و بتا هیدروکسی اسید) وجود دارد و گرچه هیچ یک از اسیدها از دیگری بهتر نیستند ، اما آنها نیازهای مختلف و انواع پوست را هدف قرار تفاوت AHA  و BHAمی دهند.

بعلاوه ، بسیاری از لایه بردارها هر دو ماده را ترکیب می کنند ، به شما این امکان را می دهد که چندین مشکل پوستی را همزمان حل کنید.

درست است که پوست ما روزانه یک فرآیند لایه برداری طبیعی را طی می کند ، اما با افزایش سن ، روند فرایند لایه برداری به صورت طبیعی کند می شود – یا به طور کلی پایان می یابد. بنابراین استفاده از برخی محصولات لایه بردار اغلب برای پوست های براق نیاز است. دانستن اینکه این اسیدهای لایه بردار دقیقاً چیستند ، چگونه با یکدیگر تفاوت دارند و دقیقاً چه فوایدی دارند می تواند به شما در رسیدن به پوست رویاهایتان کمک کند. برای دریافت برخی از اطلاعات ، از دو متخصص پوست با مجوز هیئت مدیره استفاده کردیم: کنت هاو و اریت مارکوویتز.

از طریق این لینک لایه بردار صورت حاوی AHA  و BHA بخرید.

AHA و BHA  چیست؟

در حالی که این کلمات اختصاری در بازار زیبایی بیشتر مورد جستجو قرار گرفته اند ، اقدامات فردی آلفا و بتا هیدروکسی اسیدها می تواند حتی برای باتقوی ترین عاشق زیبایی نیز باعث سردرگمی شود. برای جشن راه اندازی نسخه محدود ارگانیک خیار آماده Steady Glow Daily AHA Tonic ، ما در حال صحبت کردن با مدارک دوستدار پوست این حروف هستیم که منجر به نتایج اثبات شده درست مانند این می شود – 83٪ موافقت پوست با درخشش سالم بلافاصله روشن تر به نظر می رسد پس از مصرف*.

(AHA) آلفا-هیدروکسی اسید 

AHA مخفف آلفا-هیدوکسی اسید است. هاو می گوید: “AHA از نیشکر یا سایر منابع گیاهی گرفته می شود ، به همین دلیل است که اغلب از آنها به عنوان اسیدهای میوه یاد می شود.” در میان AHA گلیکولیک اسید وجود دارد که به گفته هاو کوچکترین ماده AHA است و از نیشکر گرفته می شود و بیشترین استفاده را در محصولات مراقبت از پوست دارد. مارکوویتز خاطرنشان می کند که AHA به دلیل توانایی آنها در تقویت عوامل طبیعی مرطوب کنندگی پوست ، برای پوست های طبیعی تا خشک و آسیب دیده در اثر آفتاب، توصیه می شود.

آلفا-هیدروکسی اسید برای لایه برداری از سطح پوست کار می کنند و سلولهای مرده پوست را از بین می برند تا رنگ پوست را روشن تر و سطح پوست را کاملاً صاف تر نشان دهند.

گلیکولیک اسید – یک لایه بردار افسانه ای موثر است ، اما اندازه مولکولی آن کوچکتر است و به این معنی است که به عمق اپیدرم نفوذ می کند ، اگر هر روز استفاده شود ، احتمال ایجاد حساسیت وجود دارد. ما آن را در درمان های هفتگی مانند ماسک ها توصیه می کنیم.

مزایای AHA

AHA ها فواید زیادی دارند. آنها تمام مناطق پوست را هدف قرار می دهند. هاو می گوید: “AHA ها هم برای لایه خارجی پوست (اپیدرم) و هم برای لایه عمیق پوست (درم) فوایدی دارند.” “در اپیدرم ، AHA ها دارای اثر لایه بردار هستند و باعث از بین رفتن سلولهای مرده پوستی می شوند. آنها این کار را با شکاف دادن آرام پیوندهای حفظ شده بین سلولهای مرده پوست انجام می دهند. پس از قطع شدن پیوند ها ، سلول ها می توانند از بین بروند. “

AHA همچنین به تحریک تولید کلاژن کمک می کند و آن را برای کسانی که می خواهند ظاهر خطوط ظریف را کاهش دهند ایده آل می کند. وی می گوید: “AHA ها این کار را با افزایش سنتز کلاژن توسط فیبروبلاست ها (سلول های تولید کننده کلاژن در پوست) و همچنین با کاهش تخریب ماتریکس پوستی موجود انجام می دهند.” (FYI: AHA جایگزین ضد آفتاب نمی شود)

(BHA) بتا هیدروکسی اسید

BHA مخفف بتا هیدروکسی اسید است. مارکوویتس توضیح می دهد: “BHA اسیدهای کربوکسیلیک آلی هستند که روی سطح پوست و در اعماق منافذ کار می کنند.” “آنها محلول در روغن هستند ، بنابراین اغلب برای پوست های نرمال و چرب که مستعد لکه ها و منافذ بزرگ دارند مناسب هستند.” هاو متذکر می شود که گرچه BHA از نظر ساختاری مشابه AHA است ، اما “از نظر موقعیت یک گروه هیدروکسیل” متفاوت است.

مزایای BHA

کاربران استفاده از اسید BHA از خواص آرامش بخشی این اسید به پوست می گویند. (به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی برای انواع پوست های حساس ، از جمله افرادی که مستعد قرمزی هستند، مناسب است. BHA به حل سلولهای مرده پوست و کاهش سبوم اضافی از منافذ پوست کمک می کند ، در نتیجه باعث تمیز کردن و در نتیجه سفت شدن ظاهر پوست می شود.

BHA ها همچنین برای استفاده روزمره طراحی شده اند ، اما ممکن است در ابتدا لازم باشد چند بار در هفته استفاده کنید تا زمانی که پوست به آنها عادت کند. اگرچه BHA ها پوست شما را نسبت به AHA نسبت به آفتاب حساس نمی کنند ، اما همچنان باید هر روز ضد آفتاب استفاده کنید. این به جلوگیری از آسیب بیشتر خورشید کمک می کند.

تا اینجا به صورت کامل با تفاوت AHA  و BHA اشنا شدید.

AHA یا BHA را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب بین AHA و BHA ، بسته به نگرانی پوستی یا درمان پوستی باید یکی را انتخاب کنید. اگر مشکلات شما عمیق تر است ، مانند آکنه کیستیک یا به طور کلی آکنه ، شما بهتر است از BHA یا یک ترکیب AHA / BHA استفاده کنید ، زیرا احتمالاً می تواند نفوذ بهتری در این مسئله داشته باشد.

با این حال ، برای مسئله ای مانند خشکی پوست ، AHA بهترین گزینه است. ترکیبی AHA / BHA ممکن است بسته به نوع پوست شما کار کند ، اما وقتی هدف شما لایه برداری از لایه بالایی پوست است ، باید از AHA استفاده کنید.

دیگر اسید ها و مزایای استفاده از آن ها

سالیسیلیک اسید

سالیسیلیک اسید رایج ترین BHA است. غلظت ها بسته به محصول می توانند بین 0.5 تا 5 درصد باشند. سالیسیلیک اسید به عنوان یک درمان آکنه شناخته شده است ، اما همچنین می تواند به آرامش قرمزی و التهاب پوست کمک کند.

فواید لاکتیک اسید روی پوست

  • به لایه برداری و احیا پوست  کمک می کند
  • به افزایش رطوت پوست کمک می کند
  • به طور مشهود ظاهر خطوط ریز و رنگدانه ها را کاهش می دهد
  • حتی به رنگ کلی پوست کمک می کند و چهره ای روشن ایجاد می کند
  • نوع ملایم تری از AHA ، با قابلیت استفاده روزانه

فواید سالیسین اسید روی پوست

به پاک شدن منافذ از آلودگی ها ، سلولهای مرده پوست و چربی اضافی که می تواند در ایجاد لکه موثر باشد، کمک می کند. سالیسین اسید به سفت شدن ظاهر منافذ پوست کمک می کند. سالیسین اسید نوع ملایم تری از  BHA (بتا هیدروکسی اسید) ، این اسید دارای قابلیت استفاده روزانه است.

آزلاییک اسید

می تواند به یکنواختی پوست کمک کرده و به کاهش قابل توجه لکه های تیره کمک کند. با خواص مرطوب کنندگی و سفت کنندگی ، به علاوه کاهش خطر ایجاد حساسیت در مقایسه با سایر اسیدهای دیگر را دارد.

منابع استفاده شده در این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *