دسته‌بندی نشده

فواید ماسک طلا: هر آنچه باید در مورد ماسک طلا برای صورت بدانید

فواید ماسک طلا

فواید ماسک طلا برای صورت

ماسک طلا می تواند توسط متخصص زیبایی یا متخصص پوست انجام شود ، اما هزینه برخی از درمان ها تا چند صد دلار متغیر است زیرا برگ واقعی طلا روی صورت اعمال می شود. خوشبختانه بسیاری از ماسک ها و سایر محصولات حاوی طلا وجود دارد که می توان آنها را به صورت آنلاین یا در فروشگاه زیر 100 دلار خریداری کرد.

در حال حاضر ، هیچ شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد طلا، از هر آنتی اکسیدان دیگری که می توان روی پوست استفاده کرد بهتر است. اگر نگران قیمت بالای محصولات مراقبت از پوست طلا هستید ، بسیاری دیگر از محصولات با قیمت مناسب که حاوی آنتی اکسیدان های موثر دیگر مانند ویتامین C و ویتامین E هستند ، را می توانید خریداری کنید. در ادامه با فواید ماسک طلا آشنا می شوید.

ماسک های طلا یک درمان لوکس ضد پیری

ماسک های صورت طلا ، یک درمان لوکس ضد پیری است که می گویند کلئوپاترا هر شب از آن برای جوان نگه داشتن و درخشندگی چهره خود استفاده می کرد. در حالی که ممکن است یک ماسک حاوی طلا گران به نظر برسد ، تعداد زیادی ماسک صورت طلا با قیمت مناسب موجود است. این فلز گرانبها مزایای مراقبت از پوست را ارائه می دهد و دیگر یک راز تجاری در بین متخصصان زیبایی نیست.

آیا می دانستید ملکه مصر کلئوپاترا با ماسک طلا می خوابیده است؟ مصریان و رومیان باستان معتقد بودند که طلا برای پوست مفید است و تنها آنها نبودند. ما این راهنمای ماسک طلا را گردآوری کرده ایم تا به شما کمک کند در خانه به خودتان به صورت سلطنتی بپردازید.

از بهترین برند های ماسک طلا

ماسک از پیتر توماس روث علاوه بر این حاوی منیزیم و کافئین است و به پوست انرژی بیشتری می دهد.

فواید ماسک طلا

خواص ضدالتهابی

مطالعات نشان داده است که نانوذرات طلا دارای خواص ضد التهابی هستند. یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داده است که نانوذرات طلا از تولید مولکول هایی که باعث التهاب می شوند جلوگیری می کند. التهاب یکی از عوامل موثر در بیماریهای پوستی است. التهاب پوست نیز در افراد مبتلا به آکنه شایع است ، بنابراین طلا ممکن است برای افرادی که دارای پوست مستعد آکنه هستند مفید باشد.

خواص آنتی اکسیدان

نانوذرات طلا ممکن است دارای خواص آنتی اکسیدانی باشند ، که می تواند در محدود کردن تولید مولکول های رادیکال آزاد که می تواند به سلول های پوست آسیب برساند مفید باشد.

رادیکال های آزاد به DNA و پروتئین هایی مانند کلاژن آسیب می رسانند که می تواند منجر به پیری سریعتر پوست شود. علاوه بر این ، یک مطالعه نشان داده است که نانوذرات طلا در ترکیب با مولکول های آنتی اکسیدانی اپی گالوکاتچین گالات (موجود در چای سبز) و آلفا لیپوئیک اسید دارای قابلیت های قوی برای بهبود زخم هستند.

جوان سازی پوست

اعتقاد بر این است که طلا تولید کلاژن را تحریک می کند و علائم پیری را از جمله چین و چروک ، خطوط ریز و افتادگی پوست را کند می کند. طلا همچنین الاستین را تقویت می کند که باعث استحکام و سفتی پوست شما می شود.

کاهش لکه های پیری

طلا همچنین با رادیکال های آزاد در پوست مبارزه می کند و می تواند ظاهر آسیب های ناشی از نور خورشید و لکه های پیری را معکوس کند.

پوست درخشان 

ماسک های طلا صورت جریان خون را تحریک می کنند و در نتیجه پوست شما درخشان تر می شود. اگر پوست شما کدر یا خشک است ، این افزایش گردش خون به شما کمک می کند تا هیدراته و روشن بمانید.

مبارزه با آکنه و عفونت های پوستی

طلا دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که می تواند به برطرف شدن آکنه و سایر مشکلات جزئی پوستی کمک کند. ماسک های طلا صورت نیز برای پوست ملتهب تسکین دهنده است.

جلوگیری از پیری زودرس 

کلاژن ، پروتئینی که در بدن تولید می شود ، خاصیت ارتجاعی پوست شما را حفظ می کند. با افزایش سن مقدار کلاژن کاهش می یابد. طلا به حفظ سطح کلاژن کمک می کند و پوست شما را محکم می کند ، به طوری که پوست افتاده ای نخواهید داشت.

التهاب پوست را کاهش می دهد

اعتقاد بر این است که طلا دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و اکسیژن رسانی به سلول های پوست را افزایش می دهد. بنابراین ، به کاهش آکنه ، زخم و سایر حساسیت های پوستی کمک می کند.

آسیب های ناشی از آفتاب را درمان می کند

با توجه به قرار گرفتن مداوم در معرض آلودگی و آفتاب شدید ، تولید ملانین افزایش می یابد- رنگدانه ای که باعث تیره شدن پوست می شود. طلا به کاهش میزان ملانین کمک می کند و در نتیجه آسیب ناشی از نور خورشید را کنترل می کند. از چهره های طلایی در سالن های زیبایی استفاده می شود تا درخشندگی و شفافیت طبیعی را برای پوست ایجاد کرده و آن را مرطوب و شاداب نگه دارد.

نکته مهم 

با این حال ، متخصصان پوست هشدار می دهند که برخی از افراد می توانند واکنش منفی داشته باشند ، به ویژه کسانی که هنگام پوشیدن جواهرات دچار درماتیت تماسی می شوند.

خلاصه فواید ماسک طلا :

  • ماسک های صورت طلا برای درمان های خانگی مراقبت از پوست در منزل محبوب شده اند
  • مراقبت از پوست با ماسک طلا ممکن است دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی باشد.

منابع استفاده شده در این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *