دسته‌بندی نشده

ماسک زغال صورت : فواید ماسک زغال صورت و نحوه استفاده

ماسک زغال صورت

ماسک زغال صورت چیست؟

ماسک زغال صورت به سم زدایی و دادن ظاهری صاف تر و درخشان تر به پوست مشهور هستند. با افزایش سطح آلودگی و سایر عوامل محیطی، انسداد منافذ به یک نگرانی اصلی پوست تبدیل شده است. ناخالصی ها منافذ شما را می بندند و باعث کدر شدن پوست می شوند.

هنگامی که ماسک زغال به صورت موضعی استفاده می شود، به از بین بردن آلودگی منافذ کمک می کند و پوست شما را به طور کامل پاک می کند. این ماسک ها همچنین ترشح چربی در پوست شما را کنترل می کنند و آن را برای پوست های مستعد جوش های سرسیاه و آکنه عالی می کند. در زیر توضیحی سریع در مورد اینکه چرا این ماسک در روتین زیبایی شما ضروری است، فواید آن و نحوه استفاده از آن آورده شده است.

ماسک زغال مناسب ، با توجه به نوع پوست

  • پوست چرب: اگر پوست چرب دارید، به دنبال ماسک زغالی حاوی خاک رس باشید. این ماده ممکن است به جذب چربی اضافی روی پوست شما کمک کند. همچنین ممکن است به تمیز کردن منافذ پوست و جلوگیری از جوش زدن کمک کند.
  • پوست خشک: اگر پوست خشکی دارید، یک ماسک زغال چوب با مواد مرطوب کننده مانند هیالورونیک اسید، روغن زیتون یا روغن جوجوبا انتخاب کنید.
  • پوست حساس: اگر پوست حساسی دارید، از ماسک‌های حاوی عطر، رنگ، پارابن و سایر مواد شیمیایی که ممکن است باعث واکنش شوند اجتناب کنید.

انواع و مارک های مختلف ماسک زغال دارای ترکیبات متفاوتی هستند، بنابراین قبل از خرید حتما برچسب محصول را به دقت مطالعه کنید.

برای خرید ماسک زغال وارد لینک زیر شوید

خرید ماسک زغال پیترتوماس. (برند پیترتوماس از برند های فوق العاده مراقبت پوستی می باشد)

فواید استفاده از ماسک زغال صورت

همانطور که در بالا مشاهده شد، ماسک های زغال فواید متعددی برای پوست شما دارند. بیایید با جزئیات به آنها نگاه کنیم:

ماسک زغال صورت پوست را روشن می کند

ماسک زغال، پوست را از آلودگی ها و گرد و غبار نشسته روی آن پاک می کند. هنگامی که ماسک را می شوید ، متوجه می شوید که پوست شما چقدر روشن به نظر می رسد. بنابراین ، از این ماسک برای روشن شدن سریع پوست خود استفاده کنید.

ماسک زغال منافذ را تمیز می کند

ماسک‌های زغال دارای یک اثر نافذ عالی برای رسیدن به عمق منافذ شما هستند تا هرگونه آلودگی، روغن یا سایر آلاینده‌های رایج را از آن پاک کنند. این تصفیه عمیق تضمین می کند که منافذ شما سالم و سفت می شوند.

سلول های مرده پوست را از بین می برد

ماسک زغال علاوه بر اینکه پوست شما را روشن می کند، به لطف بافت درشتی که دارد، آن را نیز لایه برداری می کند. سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست شما را درخشان و زیبا می کند!

ماسک زغال پوست های چرب را مات می کند

ماسک زغال چربی را بر روی پوست متعادل می کند. بنابراین، اگر پوست چرب و مستعد لک دارید، عالی است. این ماسک در ماه های گرم تابستان که ترشح چربی روی صورت شما بیش از حد معمول است، مفید است.

بلک ماسک آکنه را درمان می کند

ماسک‌های صورت زغال می‌توانند پوست شما را از شر عناصر آکنه‌زا مانند چربی اضافی، منافذ مسدود شده و تجمع مرده پوست خلاص کنند. همچنین می تواند به کاهش اندازه جوش های فعال و خشک کردن آنها کمک کند.

نحوه استفاده از ماسک زغال صورت

برای دریافت نتیجه بیشتر از ماسک زغال ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • قبل از استفاده از ماسک، صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید تا از شر هر گونه آلودگی سطحی خلاص شوید.
  • یک لایه یکنواخت از ماسک را روی صورت بمالید و به دور چشم و لب های نزنید.
  • ماسک را به آرامی روی پوست پخش کنید.
  • صبر کنید تا ماسک کاملاً خشک شود.
  • اجازه دهید ماسک به مدت 15 دقیقه روی پوست شما خشک شود، سپس با آب گرم بشویید.
  • صورت خود را به آرامی خشک کنید، سپس از یک مرطوب کننده صورت استفاده کنید.
  • ماسک زغال را برای مدت طولانی روی صورت نگذارید بماند، زیرا در صورت ماندن، بیشتر از زمان مورد نیاز، می تواند پوست شما را خشک کند.
  • ماسک زغال را به طور کامل بشویید، مطمئن شوید که هیچ اثری از آن روی پوست باقی نمانده است.
  • همیشه برای مرطوب شدن و درخشندگی صورت از مرطوب کننده استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد مزایای ماسک زغال

آیا استفاده از ماسک زغال صورت خطری دارد؟

به طور کلی، ماسک های زغال صورت برای استفاده بسیار ایمن هستند. اما توصیه می کنیم قبل از استفاده از آن یک تست انجام دهید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید. همچنین ، استفاده بیش از حد از ماسک های ذغالی باعث خشکی ، قرمزی و حساسیت پوست می شود. بنابراین، حتماً دستورالعمل استفاده از ماسک زغال را از روی بسته بندی محصول، دقیقاً دنبال کنید.

آیا ماسک زغال صورت برای پوست خشک مفید است؟

اگر پوست خشکی دارید، حتماً ماسک زغال خود را با افزودن مواد آبرسان مانند روغن ویتامین E مخلوط کنید. این اطمینان حاصل می کند که ماسک شما بیش از حد صورت شما را خشک نمی کند. یا از ماسک زغالی استفاده کنید که حاوی مواد مرطوب کننده هستند.

آیا ماسک زغال موهای صورت را از بین می برد؟

بله، ماسک های زغال لایه بردار، می توانند به موهای ریز صورت شما بچسبند و آن ها را از ریشه پاک کنند. با این حال، استفاده از ماسک های زغال لایه بردار برای رفع موهای زائد به تنهایی توصیه نمی شود.

آیا استفاده از ماسک زغال خطری دارد؟

در حال حاضر تحقیقات بسیار محدودی در مورد خطر استفاده از ماسک صورت زغال وجود دارد. به طور کلی ، به نظر می رسد این ماسک ها بی خطر هستند ، اگرچه استفاده بیش از حد از آنها می تواند باعث خشکی ، قرمزی و حساسیت پوست شود.

قبل از استفاده از ماسک زغال برای اولین بار، ایده خوبی است که این محصول را روی قسمت کوچکی از پوست خود آزمایش کنید. اگر ظرف چند ساعت هیچ خارش یا قرمزی را تجربه نکردید، احتمالاً استفاده از آن بر روی پوست شما بی خطر است.

چند وقت یکبار باید از ماسک زغال استفاده کرد؟

مانند سایر ماسک های صورت، بهتر است یک یا دو بار در هفته از ماسک زغال استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید یا متوجه شدید که بعد از استفاده از ماسک زغال، پوست شما خشک می شود، فقط یک بار در هفته یا هر دو هفته یکبار استفاده کنید.

از آنجایی که ماسک باید حدود 15 دقیقه روی پوست شما بماند، ممکن است که بهتر باشد ماسک زغال را در برنامه مراقبت از پوست شبانه خود قرار دهید.

اگر ماسک را صبح می‌زنید، می‌توانید قبل از دوش گرفتن این کار را انجام دهید و سپس ماسک را بشویید.

منابع استفاده شده در این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *