دسته‌بندی نشده

مراقبت از پوست در زمستان: در زمستان سرد و خشک ، پوست خود را در بهترین حالت نگه دارید

مراقبت از پوست در زمستان

نکات مراقبت از پوست در زمستان

زمستان می تواند پوست شما را خراب کند – باعث خشکی ، خارش و سوزش می شود. شما احساس می کنید که هیچ راه فراری ندارید.

همانطور که آکادمی پوست آمریکا اشاره می کند، چیزهایی که زمستان را شگفت انگیز می کند ، مانند نشستن در کنار آتش ، می تواند پوست شما را خشک کند. اگرچه دوش گرفتن با آب گرم ممکن است راه خوبی برای گرم کردن به نظر برسد ، اما آب داغ با از بین بردن چربی های طبیعی، پوست شما را خشک می کند.

اما روشهای ساده زیادی برای مبارزه با علل خشکی پوست زمستانی وجود دارد و به شما کمک می کند تا پوست خود را در تمام فصل مرطوب و نرم نگه دارید ، از جمله برخی تغییرات آسان در برنامه روزمره شما.

 به عنوان مثال ، پس از گرفتن دوش نه چندان گرم ، لیندا استین گلد ، MD ، متخصص پوست در هنری می گوید: “پوست را خشک کرده و ظرف چند دقیقه پس از حمام مرطوب کننده غلیظ بمالید تا آب روی پوست بسته شود”

برای مراقبت از پوست در زمستان چه کارهایی باید انجام دهیم؟

مراقبت از پوست در زمستان فقط کمی زمان و تلاش بیشتری می طلبد زیرا شرایط برای سد محافظتی پوست ما سخت می شود.

 پوست در معرض عناصر مختلف قرار می گیرد: هوای سرد باعث تداوم باد می شود. رطوبت کم در آب و هوای سرد رایج است که رطوبت پوست را هر روز از سطح پوست می دزدد. و در داخل خانه با گرمای خشک مواجه می شود.

جای تعجب نیست که اغلب پوست ما خشک و پوسته پوسته می شود. و هنگامی که خشکی پوست شروع شد ، پوست به راحتی می تواند ترک بخورد.

در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که باید در مراقبت از پوست در زمستان موثر به خاطر داشته باشید ، تا بتوانید در طول زمستان بهترین حالت را داشته باشید.

نکته مهم برای داشتن پوست سالم در زمستان

1. رطوبت موجود را حفظ کنید.

ایده خوبی است که از حمام و دوش طولانی خودداری کنید و همچنین نباید بدن خود را بیش از حد شستشو دهید. بعد از حمام کردن یا دوش گرفتن ، پوست خود را مرطوب کنید.

2. رطوبت را به خانه خود اضافه کنید.

کلینیک مایو برای مقابله با اثرات خشک گرمای داخلی ، استفاده از دستگاه بخور را پیشنهاد می کند. می توانید از یک مدل قابل حمل یا رومیزی استفاده کنید. در این صورت رطوبت هوا جذب پوست شما می شود.

3. مایعات مصرف کنید.

 افزایش مصرف آب به هیدراته شدن پوست شما کمک می کند.

4. ضد آفتاب را فراموش نکنید.

فقط به این دلیل که بیرون سرد است به این معنی نیست که نور خورشید بر پوست شما تأثیر نمی گذارد. بازتاب خورشید از برف به این معنی است که اشعه ماوراء بنفش از زوایای دیگری به شما برخورد می کند.

5. پوست خود را کاملاً مرطوب کنید.

 در زمستان از مرطوب کننده های حاوی روغن استفاده کنید. درمان های مرطوب کننده عمیق یک شبه را در نظر بگیرید که می تواند به مناطق خشک مانند دست ، آرنج ، زانو و لب کمک کند.

6. شوینده خود را عوض کنید.

ایده خوبی است که شستشوی بدن و صورت فعلی خود را با یک شوینده حاوی مرطوب کننده دارای مقدار بیشتر در زمستان عوض کنید ، به خصوص اگر انتخاب شوینده معمول شما، حاوی مواد خشک کننده مانند گلیکولیک یا سالیسیلیک اسید باشد. ظرف 30 ثانیه پس از اتمام پاکسازی و شست وشو ، از مرطوب کننده استفاده کنید تا از کم آبی بیشتر جلوگیری شود.

7. بیشتر مراقبت کنید.

پوست در زمستان شکننده تر است بنابراین اگر بیماری پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس دارید حتماً از هرگونه محرک یا حساسیت زا که می دانید بیماری شما را تشدید می کند دوری کنید.

8. از پاک کننده های ملایم و بدون عطر استفاده کنید

با یک پاک کننده یا ژل مرطوب کننده بدون عطر بشویید. (و به دنبال محصولاتی باشید که به طور خاص برچسب “عطر” ندارند داشته باشد ، زیرا محصولات “بدون بو” در واقع ممکن است حاوی رایحه باشند.)

لب های خود را مرطوب کنید

لبهای خود را فراموش نکنید به گفته AAD ، استفاده از بالم لب مرطوب کننده لب ها می تواند به ترمیم لب های خشک و ترک خورده و جلوگیری از ترک خوردن آنها کمک کند.

9. استفاده از کرم مرطوب کننده برای دست ها

استین گلد اضافه می کند که استفاده از کرم دست بعد از هر بار شستشو می تواند کمک کننده باشد. او همچنین توصیه می کند هنگام شستن ظروف یا نظافت در اطراف خانه از دستکش ضد آب استفاده کنید.

10. به یاد داشته باشید که درست غذا بخورید و هیدراته بمانید

Barbara R. Reed  متخصص پوست در پزشک خصوصی می گوید: “گاهی اوقات وقتی پوست بسیار خشک است ، می توان با غذاها یا مکمل های حاوی اسیدهای چرب امگا 3 یا امگا 6 مانند روغن ماهی و روغن دانه کتان به آن کمک کرد.”

اگر بعد از امتحان این نکات سالم پوست همچنان احساس خشکی ، ناراحتی و سوزش می کنید ، استاین گلد پیشنهاد می کند از کرم هیدروکورتیزون بدون نسخه 1 درصد استفاده کنید. استین گلد می گوید: “اگر در چند روز بهبودی مشاهده نکردید ، با پزشک خود مشورت کنید.” ممکن است به یک مرطوب کننده قوی نیاز داشته باشید تا بر خشک شدن پوست زمستان بر روی پوست خود غلبه کنید.

منابع ترجمه شده در این مقاله

Winter skin care: Keep your skin in top shape through the cold, dry winter

Top 10 Tips for Healthy Winter Skin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *