دسته‌بندی نشده

سرم هیالورنیک اسید : هیالورونیک اسید چیست؟ روش صحیح استفاده

آیا پوست شما به سرم هیالورنیک اسید نیاز دارد؟

سرم هیالورنیک اسید داغترین عنصر مراقبت از پوست در حال حاضر است-اما واقعاً چقدر به عنوان یک مرطوب کننده و ضد چروک عمل می کند؟

سردبیران زیبایی ، شرکت های مراقبت از پوست و طرفداران ضد پیری اخیراً رابطه جدی با اسید هیالورونیک دارند. هیالورونیک اسید در همه جا هستند: نه تنها به عنوان عنصر اصلی در ژل های تزریقی بلکه در سرم ها ، لوسیون ها ، کرم ها و ماسک های موضعی حضور دارند.

اگر شما نیز در مورد آن کنجکاو هستید یا فقط در مورد این عنصر به اصطلاح شگفت انگیز دنبال اطلاعات بیشتر هستید ، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید که چه کاری انجام می دهد ، چگونه از آن استفاده کنید.

سرم هیالورنیک اسید چیست؟

وقت آن است که همه چیز را، علمی در اینجا مطرح کنیم. اول از همه ، هیالورونیک اسید (که با نام های هیالورونان یا هیالورونات نیز شناخته می شود) یک اسید به معنای اسیدهای رایج مانند سالیسیلیک یا گلیکولیک نیست که سلولهای مرده پوست را لایه برداری می کند.

هیالورونیک اسید به عنوان یک پلی ساکارید طبیعی که در بدن انسان یافت می شود ، به عنوان یک عامل محافظ و روان کننده برای مفاصل ، اعصاب ، مو ، پوست و چشم ما عمل می کند.

این امر از نظر ظاهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا حدود 50 درصد از منابع بدن در بافت های پوست قرار دارد ، جایی که ماده چسبناک و ژله مانند به آن کمک می کند تا لاغر ، نرم و انعطاف پذیر باشد … حداقل برای مدتی. توانایی ما در تولید هیالورونیک اسید با افزایش سن کاهش می یابد ، که می تواند منجر به افزایش خشکی ، خطوط ریز ، چین و چروک و افتادگی شود.

سرم هیالورونیک اسید

چرا شرکت های مراقبت از پوست تشویق می کنند از سرم هیالورنیک اسید استفاده کنیم؟

بنابراین این یکی از دلایلی است که باعث می شود شرکت های مراقبت از پوست و محصولات آرایشی ما را تشویق کنند تا از سرم هیالورنیک اسید مصنوعی استفاده کنیم- آنها ادعا می کنند به تجدید ذخایر از دست رفته ما از هیالورونیک اسید  کمک می کنند.

دلیل دیگر توانایی منحصر به فرد مولکولهای هیالورونیک اسید در جذب و حفظ بیش از 1000 برابر وزن خود از آب است.

چرا سرم هیالورنیک اسید برای ضد پیری عالی نیست؟

این یک تصور غلط بزرگ است که سرم هیالورنیک اسید یک ماده ضد پیری است. وقتی آن را به صورت موضعی استفاده می کنید ، به عنوان ضد چروک عمل نمی کند. ممکن است خطوط ریز را هیدراته کند تا کمتر دیده شوند ، اما اگر ما در مورد پر کردن پوست با تحریک کلاژن یا جایگزینی HA از دست رفته صحبت می کنیم ، متأسفانه ، نه – خوش شانس نیستید.

به گفته دکتر لزلی باومن ، نویسنده کتاب The Skin Type Solution ، مولکولهای هیالورونیک اسید برای عبور از اپیدرم بسیار بزرگ هستند.

نظر متخصص پوست دکتر نول در مورد سرم هیالورنیک اسید

متخصص پوست ، دکتر Nowell Solish در مقاله ای که اخیراً در لس آنجلس تایمز به آن برخورد کردم ، جزئیات بیشتری را ارائه کرد.

“وقتی از آن به صورت موضعی استفاده می کنید ، مولکول آن آنقدر بزرگ است که نمی تواند هیالورونیک اسید را از طریق پوست عبور دهد. بنابراین هنگامی که ما آن را برای پر کردن چین و چروک یا خط تزریق می کنیم خوب کار می کند.

[اما] هنگامی که شما آن را به صورت موضعی قرار می دهید این تصور غلط است که همه چیز وارد پوست می شود. این مانع روی پوست ایجاد می کند و یک اثر مرطوب کننده و نرم کننده به پوست می دهد که باعث صاف شدن پوست می شود … اما چین و چروک را از بین نمی برد.

هیالورونیک اسید

استفاده از رتینول برای خاصیت ضد پیری

اگر به دنبال یک ماده ضد پیری عالی هستید ، بهتر است استاندارد طلایی Retin-A را امتحان کنید- رتینول (من SkinCeuticals Retinol 1.0 را دوست دارم) ، رتینالدهید (مانند Avène TriAcnéal ؛ ) یا محصولات پپتیدی (در واقع Labs Labs Snoxin را امتحان کنید) نیز انتخاب های خوبی هستند.

اگر از سرم هیالورنیک اسید به عنوان مرطوب کننده استفاده می کنید ، چه چیزی باید بدانید؟

از نظر عملی ، کاری که سرم هیالورنیک اسید انجام می دهد مرطوب کردن است. این یک رطوبت رسان است ، به این معنی که آب را به پوست می کشاند و از، از دست دادن رطوبت جلوگیری می کند. اما این ، شگفت انگیزترین ماده مرطوب کننده موجود نیست. به گفته دانشمندان The Beauty Brains:

“هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد استفاده موضعی از هیالورونات سدیم یا سرم هیالورنیک اسید تأثیر مرطوب کننده شگفت انگیزی بر پوست شما خواهد داشت. بدون شک این یک ماده مرطوب کننده خوب است. اما محصولات بسیار بهتری وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید (و ارزان تر)!”

استفاده از سرم هیالورنیک اسید در آب و هوای خشک

“اگر از مرطوب کننده با هیالورونیک اسید استفاده می کنید ، مراقب باشید. در آب و هوای بسیار خشک ، این ماده حاوی آب نمی تواند رطوبت را از محیط بیرون بکشد ، بنابراین ممکن است در واقع شروع به بیرون کشیدن رطوبت از لایه های عمیق تر پوست کند. . “

همچنین ممکن است سرم هیالورنیک اسید ،در برخی از انواع پوست (یعنی چرب) بهتر از بقیه (یعنی خشک) عمل کند.

روش صحیح استفاده از سرم هیالورنیک اسید

بنابراین اشتباه نکنید – استفاده از سرم هیالورنیک اسید چیز بدی نیست ، اگر برای شما مفید است و اگر پول آن را دارید. مطمئناً افراد زیادی هستند که آن را دوست دارند. یک نکته عالی در مورد HA این است که فوق العاده سبک و آبکی است ، که برای افرادی که دارای پوست مستعد آکنه هستند و از مرطوب کننده های کرم داریا روغنی بیزار هستند ، محصول خوبی است.

قوی ترین شکل موضعی هیالورونیک اسید

قوی ترین شکل موضعی هیالورونیک اسید در یک سرم است – برای استفاده روی پوست تمیز به عنوان اولین قدم در روتین مراقبت از پوست شما استفاده شود. (هیالورونیک اسید به شما کمک می کند تا بیشترین آب را به دام بیندازد.)

منابع استفاده شده برای این مقاله

Does Your Skin Need Hyaluronic Acid

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *