دسته‌بندی نشده

مزایای هیالورونیک اسید در روتین پوستی و نحوه ی استفاده از آن

فواید هیالورونیک اسید برای پوست صورت 

هیالورونیک اسید اخیراً به یک ماده اصلی در محصولات بهداشتی و مراقبتی تبدیل شده است. این ماده برای انواع پوست حتی برای حساس ترین پوست ها نیز مناسب است و به ویژه برای پوست های مختلط مفید است. ادامه مطلب را بخوانید تا از مزایای اصلی هیالورونیک اسید برای لکه ها ، پیری و موارد دیگر مطلع شوید و ببینید HA (به طور خلاصه) می تواند چه کاری برای شما انجام دهد.

فواید هیالورونیک اسید برای لکه های پوستی

هیالورونیک اسید  فواید زیادی برای پوست دارد که بسیاری از آنها علل و عوامل لکه های پوستی را هدف قرار می دهند. گرچه برای پوست های مستعد لکه خارق العاده است ، حتی برای شفاف ترین انواع پوست نیز به همان اندازه فوق العاده است. فواید هیالورونیک اسید افزایش آبرسانی به پوست برای کاهش قرمزی ، چین و چروک و لکه های پوستی است. اما قبل از اینکه به مزایای عمده اسید هیالورونیک برای لکه ها بپردازیم ، باید ابتدا به شما بگوییم که این ماده جادویی چیست.

هیالورونیک اسید چیست؟

هیالورونیک اسید (همچنین به عنوان HA شناخته می شود) یک ترکیب طبیعی است که در بدن ما وجود دارد. این ماده آب را در داخل پوست نگه می دارد و از تبخیر آن جلوگیری می کند. این همان چیزی است که باعث می شود پوست سالم و مرطوب به نظر برسد ، به همین دلیل ما خواهان مقدار بیشتری از آن هستیم. متأسفانه ، با افزایش سن ، میزان هیالورونیک اسید طبیعی در بدن ما کاهش می یابد. خبر خوب این است که شیمی دانان آموخته اند که چگونه این ترکیب قدرتمند را مهار کرده و در محصولات قرار دهند تا بتوانیم از کل HA در تمام طول زندگی بهره ببریم.

هیالورونیک اسید و شکل دیگر آن ، هیالورونات سدیم ، به دلیل قدرت آبرسانی ، از مواد رایج در محصولات مراقبت از پوست و زیبایی هستند. ممکن است شما قبلاً از یک محصول هیالورونیک اسید استفاده کرده اید و از این موضوع بی اطلاع بودید.

اینها بهترین مزایای افزودن هیالورونیک اسید به برنامه مراقبت از پوست است:

آبرسانی

خشکی پوست: خشکی پوست ما می تواند با تولید روغن بیشتر ، کمبود آبرسانی به پوست را بیشتر کند، که این امر باعث ایجاد لکه ها و مسدود شدن منافذ پوست می شود. این یک تصور غلط رایج است که افراد با پوست چرب به آب رسانی احتیاج ندارند – همه به آب بدن احتیاج دارند. پوست مرطوب، پوستی سالم است و لکه های کمی دارد.

راه حل: هیالورونیک اسید توانایی جذب و نگه داشتن آب را دارد. همانطور که هیالورونیک اسید رطوبت داخل بدن ما را حفظ می کند ، محصولات حاوی هیالورونیک اسید نیز می توانند به سطح پوست ما در حفظ رطوبت کمک کنند. این محصولات رطوبت را به داخل پوست می کشند و قفل می کنند و آبرسانی به پوست را در طول شبانه روز تأمین می کنند.

حفاظت از پوست

لکه ها: بسیاری از لکه ها نتیجه گیر افتادن باکتریها و آلاینده ها در منافذ پوست است.  ( سد چربی ) سد طبیعی پوست که از اسیدهای چرب تشکیل شده است ، نفوذ باکتری ها ، سموم ، مواد تحریک کننده و غیره را به سطح پوست راحت می کند. به طور طبیعی با گذشت زمان به دلیل افزایش سن ، قرار گرفتن در معرض آفتاب ، آلودگی و غیره سد طبیعی پوست ضعیف می شود.

راه حل: خوشبختانه تقویت این سد لیپیدی چیزی است که سرم هیالورونیک اسید آن را عالی انجام می دهد. با ایجاد یک سد رطوبتی روی پوست، به عنوان یک لایه امنیتی دیگر برای سد چربی عمل می کند و بنابراین از پوست شما در برابر ایجاد لکه ها محافظت می کند.

ترمیم

کرم های درمانی لک: برای درمان لکه ها ، بسیاری از افراد مواد شیمیایی سختی را استفاده می کنند که پوست را از بین می برد و سد لیپید را می شکند ، در نتیجه توانایی پوست در مقابله با مزاحمان ایجاد کننده لک را تضعیف می کند. این هم تقصیر شما نیست. ما می دانیم که موادی که برای درمان لکه ها استفاده می شوند در واقع پاکسازی پوست را انجام می دهند. این مواد برای بیشتر به پوست صورت آسیب می رسانند تا اینکه برای پوست فایده داشته باشند.

راه حل: یک بار دیگر ، هیالورونیک اسید می تواند از سد لیپید محافظت کرده و از ایجاد لکه های پوستی جلوگیری کند. با این حال ، بدون توقف استفاده از مواد شیمیایی که باعث ایجاد مشکل شده است ، نمی توانید از این مزیت بهره مند شوید. تمرکز خود را بر استفاده از محصولات تمیز با مواد مفید بگذارید که بیشتر به سد چربی آسیب نمی رساند ، اما در عوض ، آن را با محصولاتی مانند اسید هیالورونیک محافظت کنید.

بافت پوست را بهبود می بخشد

پوست ناهموار: لکه های پوستی می توانند پوستی با بافت ناهموار ایجاد کنند که پوشاندن آن دشوار است.

راه حل: پوست نرم تر از مزایای اصلی هیالورونیک اسید به ویژه برای نرمی بافت پوست است. هیالورونیک اسید می تواند به دستیابی به بافت پوست نرم و یکدست کمک کند. گرچه هیالورونیک اسید باعث از بین رفتن لکه های پوستی نمی شود ، اما پوست را به طور کلی لطیف تر می کند.

قرمزی پوست را کاهش می دهد

مشکل: لکه ها ممکن است ظاهری قرمز به پوست بدهند که باعث می شود بسیاری از ما به دنبال مواد پوشاننده باشیم تا پوستی صاف و یکدست داشته باشیم.

راه حل: محصولات هیالورونیک اسید در واقع می توانند رنگ پوست را تسکین دهند و به کاهش ظاهر پوست مستعد قرمزی و کاهش لکه ها کمک کنند. همچنین باعث ترمیم و آبرسانی پوست می شود تا به بازسازی جوش ها و جلوگیری از لکه های بعدی کمک کند. اگر پوست شما بیشتر در معرض لکه های مزاحم است ، ممکن است ارزش داشته باشد که در مورد استفاده از تونر فرموله شده با هیالورونیک اسید فکر کنید و آن را در روتین مراقبتی خود بگنجانید. 

تجدید سلول های پوستی

مشکل: وقتی لکه های پوستی ایجاد شود، ممکن است چند ماه طول بکشد تا بافت پوست و رنگدانه ها به حالت طبیعی برگردد. آرایش مطمئناً می تواند لکه ها را در این بین پنهان کند ، اما مراقبت مناسب از پوست با محصولات مراقبت از پوست می تواند این روند بازسازی را تسریع کند.

راه حل:  هیالورونیک اسید می تواند به تجدید سلول های پوستی کمک کند. هنگامی که از هیالورونیک اسید استفاده می کنید ، به پوست در جهت بهبود کمک می کند، هیالورونیک اسید باعث آبرسانی و محافظت از پوست می شود ، بنابراین با از بین رفتن سلول های مرده پوست ، که به نوبه خود چهره شما را تازه تر می کند.

ظاهر خطوط چروک را کاهش می دهد

مشکل: پوست انعطاف پذیر بهترین دفاع در برابر خطوط ریز و چین و چروک است، اما با افزایش سن ، خاصیت ارتجاعی پوست را از دست می دهیم خاصیتی که در پی آن پوست نرم و انعطاف پذیری دارد ، ای امر باعث برجسته شدن چین و چروک می شود.

راه حل: هنگامی که پوست به درستی آبرسانی می شود ، سفت و محکم به نظر می رسد و باعث کاهش خطوط ریز می شود. هیالورونیک اسید پوست را با آبرسانی می کند. در واقع باعث می شود چین و چروک های کمتری ظاهر شوند.

نحوه استفاده از اسید هیالورونیک

بنابراین ، آیا هیالورونیک اسید برای لکه های پوستی مفید است؟ بله.

آیا هیالورونیک اسید برای بسیاری از مشکلات پوستی مفید است؟ کاملا.

اکنون که همه چیز را در مورد مزایای قدرتمند هیالورونیک اسید دانستید ، بیایید بحث کنیم که چگونه هیالورونیک اسید را در برنامه معمول خود بگنجانیم.

محصولات حاوی هیالورونیک اسید یا هیالورونات سدیم در انواع مختلف از سرم تا ماسک گرفته تا محصولات مخصوص فرموله شده برای کاهش تیرگی وجود دارد ، استفاده از همه آنها آسان است و غالباً از سایر مواد تشکیل دهنده نیز استفاده می کنند تا محصول را حتی بیشتر قدرتمند کنند. از هیالورونیک اسید می توان صبح یا شب یا هر دو برای افزایش کارایی استفاده کرد. با این حال ، برخی از محصولات حاوی مواد اضافی ممکن است در زمانی که بیشترین سود را خواهید برد تأثیر بگذارند. همیشه مطمئن شوید که دستورالعمل استفاده از هر محصول را بخوانید تا بیشترین بهره را از آن ببرید.

مقاله در رابطه با خواص هیالورونیک اسید برای پوست ازمقاله انگلیسی برای شما ترجمه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *