دسته‌بندی نشده

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده؟ آیا آبرسان و مرطوب کننده یکی هستند؟

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

آبرسان یا مرطوب کننده: تفاوت در چیست؟

دنیای زیبایی می تواند کمی گیج کننده باشد. حتی برای افراد حرفه ای که در صنعت زیبایی کار می کنند. یکی از مهمترین سوالات در مورد تفاوت بین آبرسان و مرطوب کننده پوست است.

آیا مرطوب کننده و آبرسان یک چیز نیستند؟ خب نه. اگرچه بسیاری از مردم از این دو اصطلاح به جای یکدیگر استفاده می کنند و برخی همپوشانی ها را باهم دارند ، اما قطعاً یکسان نیستند! برای آشنایی با تفاوت بین آبرسان و مرطوب کننده با ما همراه باشید.

از طریق لینک گذاشته شده تمام دور چشم های ابرسان را مشاهده کنید و خرید کنید.

هیدراتاسیون یا همان آبرسان چیست؟

هیدراتاسیون به زبان ساده ، فرآیند جذب آب است. در مورد پوست، هیدراتاسیون به جذب آبی اشاره دارد که رطوبت را به سلولهای پوست شما می رساند.

مقدار بالای آب در سلولهای پوستی آنها را غنی می کند و باعث چاق و پر شدن سلول های پوستی می شود. این عمل باعث می شود نور را منعکس کند و به پوست شما ظاهری درخشان و شبنمی می ببخشد.

در همین حال ، کم آب بودن سلول های پوستی – که در غیر این صورت کمبود آب شناخته می شود – باعث می شود سلول های پوست شما خرد و خشک شوند. نتیجه آن پوستی کدر و خشک است که قطب مخالف درخشش است! در واقع ، هیدراتاسیون یا آبرسان ها به افزایش محتوای آب در پوست شما اشاره دارد.

با این حال ، آبرسان کافی نیست ، زیرا آب برای مدت طولانی در پوست شما باقی نمی ماند.

از اینجا می توانید تمام مرطوب کننده های مخصوص صورت را در سایت نلین کازمتیکس ببینید.

 شاید از خود بپرسید که روش های دیگر برای حفظ رطوبت پوست چیست؟ باید از مرطوب کننده ها استفاده کنید. مرطوب کننده ها اساساً رطوبت را در سطح پوست گیر می اندازند و به شما کمک می کنند تا سد محافظتی آن قوی بماند و پوست شما را لطیف کند.

اگر متوجه شدید پوست شما کدر و خشک است ، دارای خطوط ظریف و چین و چروک هایی است که بیش از حد معمول قابل توجه هستند ، احتمال کمبود آب در پوست وجود دارد. در این صورت ، می توانید از یک مرطوب کننده موثر و آبرسان استفاده کنید. در نتیجه، بیایید واقع بین باشیم –– ظاهر خشک و کدر ظاهر خوبی نیست.

آبرسان ها در چه محصولاتی هستند؟ 

بدن شما برای عملکرد بهتر به آب نیاز دارد. این شامل پوست شما نیز می شود ، که برای عملکرد صحیح و داشتن جلوه ای بهتر، به مقدار کافی آب در سلولهای پوستی نیاز دارد.

روش های اصلی برای افزایش محتوای آب در پوست شما

  • نوشیدن مقدار زیادی آب و خوردن میوه ها و سبزیجات.
  • محصولات مرطوب کننده و آبرسان مراقبت از پوست.

محصولات آبرسان می توانند هر چیزی باشند ، از پاک کننده های صورت ، کرم ها ، سرم ها.

استفاده از آبرسان بر روی پوست شما باعث می شود سلول های پوست رطوبت و آب را جذب کنند و باعث تورم آنها شود.

Humectants محصولات یا موادی هستند که از نظر ساختاری برای جذب مولکول های آب از محیط اطراف شما طراحی شده اند. در واقع ، آنها مواد آب دوست هستند که باعث تشکیل مولکول های هیدروژن و آب می شوند. مواد پاک کننده می توانند آب را از محیط اطراف شما بیرون بکشند ، بلکه می توانند از لایه های عمیق تر پوست – مانند درم – تا لایه های بالایی پوست آب را بیرون بکشند.

وقتی رطوبت در محیط اطراف شما زیاد است ، مواد مرطوب کننده می توانند به راحتی رطوبت هوا را بیرون بیاورند. با این حال ، هنگامی که سطح رطوبت کم است ، رطوبت کافی در هوا برای قفل شدن ماده مرطوب کننده وجود ندارد. در این صورت ، آب درم شما را می گیرد.

مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد ترکیبات مراقبت از پوست ، عملکرد مواد مراقبت از پوست را بدانید. هیدراتاتورها به طور کلی برای انواع پوست مناسب هستند ، زیرا فاقد الکل هستند و محلول در آب هستند.

مهم ترین ترکیبات آبرسان ها چیست؟

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید بخشی طبیعی از ساختار پوست شما است و یک گلیکوزآمینوگلیکان است. گلیکوزآمینوگلیکان ترکیبی است که رشد سلول را تنظیم می کند و باعث چسبندگی سلول می شود. هیالورونیک اسید می تواند تا 1000 برابر وزن خود را آب حمل کند. سپس تمام این آب به داخل سد پوست جذب شده و تمام سلول های پوست را دوباره پر آب می کند.

اسیدهای هیدروکسی آلفا

AHA به طور طبیعی مواد تشکیل دهنده مراقبت از پوست هستند. آنها اساساً به عنوان لایه بردار کار می کنند و لایه سلولهای مرده پوست را از سطح پوست شما پاک می کنند. این اجازه می دهد تا محصولات آبرسانی به سد پوست نفوذ کنند. رایج ترین AHA اسید لاکتیک ، اسید گلیکولیک و اسید ماندلیک است که از بین آنها اسیدهای لاکتیک و ماندلیک هر دو ماده مرطوب کننده قوی هستند.

مرطوب کننده چیست؟

تفاوت عمده مرطوب کننده و آبرسان در روش انجام فرایند بر روی پوست است. هر دو نوع محصول پوست را تغذیه و تقویت می کنند ، اما روشهای مختلفی را برای انجام آن دنبال می کنند.

مرطوب کننده ها نرم کننده هایی هستند که برای محافظت ، روان سازی و مرطوب سازی فرموله شده اند. مرطوب کننده به قفل شدن آب برای ایجاد و تقویت سد محافظتی طبیعی پوست کمک می کند. پوستی طبیعی و با ظاهری سالم از یک مانع لیپیدی برخوردار است که در برابر از دست دادن آب و آسیب آن محافظت می کند. هنگامی که پوست شما کم آب است ، لیپیدهای کافی برای تشکیل آن مانع محافظتی تولید نمی شود در نتیجه پوست رطوبت خود را از دست می دهد.

انتخاب مرطوب کننده مناسب با فصل 

محصولات مرطوب کننده برای مراقبت از پوست به صورت فراوان وجود دارند. اما ، چگونه بهترین مرطوب کننده را برای نیازهای مراقبت از پوست خود انتخاب می کنیم .کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده در فرمول های مختلف موجود است و بسته به نیاز شما ممکن است سبک یا سنگین باشد. آنها اغلب به طور خاص برای انواع مختلف پوست یا هدف قرار دادن نگرانی های خاص پوستی طراحی شده اند و ممکن است فرمول های مختلفی برای فصول مختلف داشته باشند. فرمول بندی های مختلف عبارتند از: مرطوب کننده های تابستانی و زمستانی.

از این قسمت تمام آبرسان های صورت را در سایت نلین کازمتیکس ببینید و با قیمت پایین بخرید.

مرطوب کننده های تابستانی

هوای گرم و مرطوب، زمانی از سال است که عرق زیادی می بینید. یک مرطوب کننده سنگین که در تابستان به صورت شما زده می شود به پوست اجازه نفس کشیدن نمی دهد و همچنین می تواند منافذ پوست شما را به دلیل تعریق مسدود کند. به دلیل این هشدارها ، یک ژل سبک یا مرطوب کننده لوسیونی یک انتخاب محبوب برای فصل تابستان است.

مرطوب کننده های زمستانی

از طرف دیگر هوای سرد و باد باعث خشک شدن پوست شما می شود. در این صورت ، پوست شما به محصولات مرطوب کننده سنگین تری نیاز دارد که نه تنها پوست شما را تغذیه کند بلکه لایه ای بین پوست و عناصر بیرون در هوا ایجاد کند.

انتخاب مرطوب کننده متناسب با نوع پوست

پوست مستعد لک

پوست مستعد لکه می تواند خشک و چرب باشد. هنگام انتخاب یک محصول مرطوب کننده ، بهتر است روی لکه ها تمرکز کنید و نه روی نوع پوست خشک یا چرب. مناسب ترین مرطوب کننده ها برای این نوع پوست فرمول های سبک هستند تا اطمینان حاصل شود که منافذ پوست را مسدود نمی کنند. مرطوب کننده های لوسیونی معمولاً حاوی روغن کمتر و آب بیشتری هستند و ممکن است انتخاب خوبی باشد.

پوست خشک

بهترین این است که یک فرمول نرم کننده را انتخاب کنید . نرم کننده ها موادی هستند که برای نرم و تسکین پوست خشک و خشن طراحی شده اند. نرم کننده ها با پر کردن نقاط خشک و ترکهای سطح پوست با لیپیدها کار می کنند. و د رنتیجه آن پوستی صاف ، نرم!

پوست چرب

مشابه پوست مستعد لک ، برای پوست چرب بهتر است یک محصول مرطوب کننده سبک انتخاب شود. فرمول ژلی ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد ، زیرا در واقع فاقد چربی است و می تواند به تعادل پوست شما کمک کند.

ترکیبی (پوست طبیعی)

برای پوست ترکیبی به طور معمول می توانید از مرطوب کننده های ژلی ، لوسیون یا مرطوب کننده های کرمی انتخاب کنید و هیچ عارضه ای ندارد. بهترین کار این است که محصولات مختلف را آزمایش کنید تا کشف کنید کدام یک از آنها بهترین عملکرد را دارند.

ما می دانیم که تفاوت بین آبرسان و مرطوب کننده می تواند کمی گیج کننده به نظر برسد. اما هنگامی که اصطلاحات و روش های مختلف عملکرد آبرسان و مرطوب کننده را درک کردید ، انتخاب بهترین محصولات مراقبت از پوست برای نیازهای پوست شما راحت می شود.

از این قسمت می توایند منبع مقاله ترجه شده را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *